Kes helistas?

Muidugi mitte kõigile tundmatutele numbritele. Selle teenusega saate kontrollida, kelle numbrilt kõne tuli.

Telefonitellimuse müüja, ajalehemüüja, elektrimüüja, korjandus, pettur või mõni oluline kõne ja see oleks tagasihelistamise asukoht. Number on teadmata ja lisaks ei tunne numbriotsinguteenused ega telefoniraamatud numbrit ära.

Meiega pole probleemi, näete kui mitte kommentaarid ja hinnangud numbri omanikule, siis vähemalt numbrivaateid ja seega saab juba järeldada, kui suure tõenäosusega see helistaja häirib.

 
Kuidas kaitsta end telefonipetturite eest ja milliseid riske see võib põhjustada?

Telefonipetturid muutuvad üha leidlikumaks ja püüavad erinevatel ettekäänetel inimestelt isiklikku teavet või raha kätte saada. Siin on mõned näpunäited, kuidas end telefonipetturite eest kaitsta:

1. Ärge jagage isiklikku teavet: ärge kunagi jagage telefoni teel isiklikku teavet, näiteks pangaandmeid või paroole. Ettevõtted ei küsi sellist infot kunagi tühjast tahtest.

2. Olge tundmatute numbritega ettevaatlik: kui te ei tunne helistaja numbrit, on hea olla ettevaatlik. Saate alati numbrit usaldusväärsest allikast kontrollida või seda ignoreerida.

3. Ärge usaldage kiireloomulisi või ähvardavaid sõnumeid: petturid võivad püüda tekitada kiireloomulisust või hirmutada teid. Tõelised ettevõtted ei sunni teid kunagi kohe tegutsema, seega võtke enne otsuste tegemist alati aega mõtlemiseks.

4. Kontrollige helistaja identiteeti: kui keegi väidab end olevat teatud ettevõttest, võite kõne lõpetada ja helistaja autentsuse kontrollimiseks ise helistada ettevõtte ametlikku klienditeenindusse.

5. Kasutage telefoni blokeerimis- ja tuvastamisprogramme: paljud telefoniteenused ja rakendused pakuvad võimalusi kahtlaste numbrite blokeerimiseks ja teadaolevatest petturitest teavitamiseks.

Kui te ei kaitse end telefonipetturite eest, võite kaotada raha või saada identiteedivarguse ohvriks. Petturid võivad teie teavet kuritarvitada ja põhjustada tõsiseid rahalisi probleeme. Seega pidage alati meeles, et ettevaatlikkus on parim kaitse telefonipettuste eest.

 
Siin on paar näidet kõige tavalisematest telefonipettustest

Võltstehniline tugi: pettur helistab, teeseldes end tehnilise toe töötajana, sageli tuntud tehnoloogiaettevõttest nagu Microsoft. Helistaja väidab, et teie arvutis on viirus või muud probleemid ja vajab nende lahendamiseks teie seadmele kaugjuurdepääsu. Sel viisil võib pettur pääseda ligi teie isikuandmetele, näiteks pangavolikirjadele, ja põhjustada rahalist kahju.

Võltspolitsei: helistab pettur ja tutvustab end politseinikuna. Ta väidab, et teie pangakonto on ohus või kriminaaluurimise all ja küsib uurimise hõlbustamiseks teie pangaandmeid või PIN-koode. Tegelikkuses ei küsi tõelised politseinikud kunagi telefoni teel isiklikke pangaandmeid.

Mõlemal juhul on oluline mitte jagada isiklikku teavet ja katkestada kõne, kui tunnete end kahtlustavalt.